„…minden gyereket meg kell tanítani táncolni, mert ez a nevelésük létfontosságú része, fizikai, szellemi jólétük elérésének eszköze.”
Isadora Duncan
A tánc nemcsak a fizikai test, hanem a lélek karbantartója is, ezért a tánc mindenkié. E tekintetben nem számít sem kor, sem testalkat. Azok a gyerekek, akik tánccal foglalkoznak lassan, de biztosan megváltoznak. Személyiségük érzékenyebb lesz a szépre, a jóra, önmaguktól jobban odafigyelnek az igényességre az élet minden területén.
Ki ne szeretné, ha gyermeke hasznosan töltené el szabadidejét mindamellett, hogy jól érzi magát.
Mindenki örül annak, ha egy kisgyerekből egészséges, harmonikus mozgású értékeket megbecsülő, céltudatos felnőtt lesz. Iskolák is ezt a célt szolgálja a maga eszközeivel. Kistarcsán 9Tatán pedig 17éve. Előadásunkkal a legjobb tudásunknak megfelelően hirdetjük a tánc szépségét, sokszínűségét, éltető erejét önmagunk és a közönség örömére. A táncművészet különböző műfajainak elsajátításán keresztül megtanuljuk mindazokat a kifejezési módokat, melyekre szinte csak a testünk képes. Ezáltal nemcsak a mozgáskultúra, hanem az idegrendszer is rendkívüli módon fejleszthető. A művészi nevelésnek jellem és ízlésformáló ereje van. Fontos, hogy mindezt a fizikai és szellemi sajátosságok alapján és a gyerekek érdeklődését figyelembe véve alakítsuk ki, így kapcsolódunk azokhoz a pedagógiai elvekhez, melynek értelmében kisgyermeknek más-más a személyisége, és nekünk felnőtteknek és pedagógusoknak meg kell adni a lehetőséget, hogy önmagukhoz képest a lehető legjobban fejlődhessenek. A tánc nemcsak fizikai állóképességet, ritmust és formaérzéket fejleszt, hanem memóriát, koncentráló képességet, kitartást és a terhelhetőséget is. Ezzel segítve az iskolában és az életben való helytállást.
Szeretnénk, ha mindenki a maga adottságainak és tehetségének megfelelően fejlődjön, és a ráfordított időtől függően a maximumot hozza ki magából. Iskolánkban ugyanúgy örülünk egy-egy gyerek személyes sikerének a táncórák vagy a fellépés során, mint annak a tucatnyi kislánynak, akik kiemelkedő tehetségük révén tőlünk kerültek be a különböző középfokú táncművészeti intézményekbe és a Táncművészeti Főiskolára.
„ Az iskola azért kell, hogy helyet adjon a lényegnek, hogy tehetséges gyerekből nagyon jó táncosokat neveljen. Hivatást, kenyeret adjon nekik. Akik pedig nem lesznek művészek, azok egész életre szóló kis csomagot kapjanak amelyet mindig fel tudnak használni.”
Markó Iván
Csoportok általában
4-6 év ebben a korban minden kisgyermek ösztönösen érdeklődik a zene, a mozgás és a tánc iránt. Ezen érdeklődésükre építve mutatjuk meg nekik a különböző mozgásformákat vezetjük be őket a tánc különböző területeire, minden esetben játékosan, hiszen ők még mindenre nyitottak. Időnként észrevétlenül, máskor konkrétan a figyelmüket igénybe véve fejlesztjük a tér és formaérzéküket, mozgáskoordinációjukat, és vele született gyermeki kreativitásukat hagyjuk kibontakozni. A táncelőkészítő mozdulatokat és a koreográfiai elemeket még alapvetően utánozzák, melyből később alakul ki a tudatos mozgás. Az órák célja az, hogy a zene és a tánc iránti érdeklődésüket ne veszítsék el, még inkább szeressék meg, érdeklődjenek iránta
7-8 év Az előbb említett ismérvek erre a korcsoportra is vonatkoznak, de ők már tisztában vannak néhány alapvető fogalommal, testhelyzettel, és időnként képesek önmaguk javítására is. Folyamatos koncentráló képességük még mindig töredéke annak mint a felnőtté. Ezért kikapcsolódás képen is igénylik a rendszeres játékot. Állóképességük viszont már sokat fejlődött, már önállóan képesek egy vagy akár több kis etüd, vagy koreográfia bemutatására.
9-10év A tánc mellett még mindig fontos a játék, de már ezt is magasabb szinten űzik. Napról napra kitartóbbak testileg és szellemileg is. Az előkészítő gimnasztikára épülő klasszikus balettet ebben az életkorban lehet elkezdeni, hiszen idegrendszerük és fejlődő testtudatuk már ez egyszerű de aprólékos kidolgozást igénylő mozgásokat is koordinálni tudja .Bár még mindig az alapozás a legfőbb cél gyakorlástól függően otthonosan mozognak más stílusban is. Érdeklődésüktől függően akár többféle műfajban is szívesen kipróbálják magukat .Sokan egyszerre járnak többféle tánc és egyéb művészeti órákra ,sportfoglalkozásokra.
11-12 év A kiskamasz kor nemcsak a fizikai hanem az érzelmi változást is meghozza .Kisgyerekek ugyan de már sokat önállósodtak , átértékelik eddigi döntéseiket melyet már nemcsak a felnőttek hanem a kortársak erős befolyására hoznak meg . Ebben az életkorban dől el szinte végleg , hogy milyen értékrend szerint éli az életét. Ha eddig foglalkoztak mozgással és ezt ezután is szívvel lélekkel teszik mind kitartásban állóképességben látványos fejlődést mutatnak hisz testalkatuk már kevésbé ,izomzatuk viszont sokat változik. A térforma érzék és a ritmikai képességek lehetővé teszik azt ,hogy a nehezebb feladatokat , az életkoruknak megfelelő koreográfiákat tökéletesen elsajátítják, ez előadások rutinos szereplői. Bár már eddig is más műfajokba technikailag most ismerkednek meg a jazz tánc és a modern tánc alapjaival.
13,14,15 év
A kamaszkortól kezdve a fiatalok fizikai állóképességük testtudatuk és személyiségük fejlődése már elég magas szinten van ahhoz hogy , megismerkedjenek a balettól eltérő modern tánctechnikákkal melyek az eddigiektől eltérő alapokon nyugszanak de éppolyan összpontosítást igényel mint a balett .(graham limon horton stb) A modern jazz technikát is ebben az életkorban kezdik elsajátítani amely már magában foglalja a klasszikus balett a tradícionális jazz tánc (pl.amerikai feketék jazz tánca ,fehér amerikai jazz irányzatok) és a különböző modern tánctechnikákat is.
|